across the universe

雲肌麻紙に岩絵の具・金箔
mineral pigments and gold leaf on Japanese paper

襖サイズのパネルを「16曲の屏風」に見立 て 、会 場 内 を 横 断 さ せ た イ ン ス タ レ ー シ ョ ン。全長14メートル、表裏32面におよぶ連 続 あ る い は 異 な る イ メ ー ジ の 連 な り 、外 光 の影響を考慮して配置された作品は、光に よ っ て 様 々 に 表 情 を 変 化 さ せ る 日 本 画 ・日 本 画 材 の 魅 力 を 最 大 限 に 活 か し 、空 間 と 密接に関わりあった。 

An installation of sixteen Fusuma-size-panels in the form of a fourteen-meter folding screen across the exhibit space. The work consists of thirty-two images, each painted on one side of a panel, as a series of continuous or seperate images. Closely interacting with the exhibit space, the work was arranged while considering the effect of the natural light to maximize the charm of Nihonga and its materials that change expression depending on the light source.

across the universe
across the universe

「across the universe」2014 ( 90cm×185cm)和紙に岩絵の具、金箔 mineral pigments on Japanese paper

gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
gallery PARC
「hidden place (salty fire )」
「hidden place (salty fire )」

「hidden place (salty fire )」2012 ( 227.3 × 181.8 cm ) 岩絵の具・雲肌麻紙 /「アブストラと12人の芸術家」出品 「hidden place (salty fire )」2012 ( 227.3 × 181.8 cm ) mineral pigments on Japanese paper

Origin
Origin

「Origin」2014 (p20) 和紙に岩絵の具、金箔 mineral pigments on Japanese paper

1/1